Znaczenie kwasów omega-3 podczas ciąży

Kwasy omega-3 są ważne dla organizmu człowieka na każdym etapie życia. Polskie Towarzystwo Ginekologiczne zaleca suplementację kwasów omega-3 w okresie ciąży i laktacji w dawce minimum 200mg DHA/dz, natomiast przy małym spożyciu ryb dawka jest większa- 400 do nawet 600mg dziennie, a wśród kobiet o wysokim ryzyku porodu przedwczesnego- 1000mg.

Powyższe kwasy mają wielokierunkowe działanie na organizm człowieka. Są szczególnie ważne dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, w tym do prawidłowej pracy mózgu, wspomagają rozwój wzroku u niemowląt i dzieci, wpływają na rozwój psychomotoryczny, wspierają układ immunologiczny i chronią przed infekcjami, zmniejsza ryzyko rozwoju alergii u dziecka, zmniejszają ryzyko przedwczesnego porodu i ryzyko depresji poporodowej, wpływają korzystnie na układ krążenia oraz profil lipidowy krwi.

Naturalnym źródłem kwasów DHA i EPA są tłuste ryby morskie, owoce morza i algi. Kobiety w ciąży, które ryb nie jedzą lub ograniczają z obawy na zanieczyszczenia metalami ciężkimi i dioksynami, powinny zadbać o odpowiednią podaż wraz z dietą produktów zawierających kwas alfa-linolenowy (w skrócie ALA). Kwas ten jest prekursorem kwasów EPA i DHA w organizmie, występuje w takich produktach jak: orzechy włoskie, laskowe, siemię lniane, nasiona chia, pestki dyni, migdały, olej rzepakowy, lniany, zielone warzywa liściaste.

Poniżej prezentujemy nasze potrawy w diecie pudełkowej Get Fit dla kobiet w ciąży.

Dieta Pudełkowa Warszawa, Pruszków, okolice – zamów już dziś pyszną i zdrową dietę tutaj.

Zapiekanka owsiana z marchewką i brzoskwiniami z orzechowym jogurtem i pomarańczą oraz Pierś faszerowana brzoskwiniami w sosie kokosowo – limonkowym z pilawem z kaszy kuskus i surówką

Sałatka z serem capri, grzankami i dressingiem pomarańczowym oraz Fit serniczki z mango

Zobacz również

25 lipca 2021
Utrzymanie zrównoważonego poziomu wody jest niezbędne. Odwodnienie, ale też nadmierne nawodnienie mogą mieć niszczący wpływ na ogólny stan zdrowia. Dowiedz się ile wody należy spożywać.
8 lipca 2021
Kofeina znajduje się w wielu produktach spożywczych, w szczególności w różnych napojach. Poznaj jej sposób działania i wpływ na Twój organizm!
22 czerwca 2021
Jak przygotować niebieskie jedzenie oraz czemu zawdzięcza wyjątkowy kolor? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule!