Wskazówki dotyczące spożywania posiłków dietetycznych

Podgrzanie posiłków

System pakowania DUNIFORM gwarantuje dostawę posiłków najwyższej jakości, zapobiega mieszaniu się potraw oraz umożliwia zachowanie świeżości i walorów smakowych posiłków.

W otrzymanym od nas menu na dany dzień znajduje się informacja czy dany posiłek smakuje lepiej po podgrzaniu, czy „na zimno”. Nasze potrawy można podgrzewać w kuchence mikrofalowej w otrzymanym przez nas pojemniku (wcześniej zdejmując z niego folię). Jeśli jesteś przeciwnikiem podgrzewania jedzenia w kuchence mikrofalowej, to proponujemy przełożenie zawartości pojemnika do garnka i podgrzania na kuchence gazowej, płycie indukcyjnej lub ceramicznej.

Pamiętaj, że stosowane przez nas pojemniki nie są przeznaczone do podgrzewania w piekarniku. W naszym menu spotkasz się również z posiłkami, z których tylko część należy podgrzać i części, która powinna pozostać zimna np. surówka.

Godzinowe rozplanowanie posiłków

W kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych i osiąganiu zamierzonych efektów diety kluczowa jest regularność spożywania posiłków.

Rozpocznij dzień od śniadania, ponieważ jest ono najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia oraz największym źródłem energii i składników odżywczych już na początku dnia. Pobudza ono przemianę materii, która jest spowolniona przez kilkugodzinną głodówkę w nocy. Jedzenie śniadania jest kluczowe dla przyspieszenia metabolizmu. Nie spożywaj go w biegu, tylko na siedząco, aby uniknąć zgagi, wzdęć i niestrawności. Śniadanie zjedz maksymalnie w ciągu godziny po przebudzeniu.

Zalecamy spożywanie kolejnych posiłków co 3-4 godziny, co pozytywnie wpłynie na regulację pracy układu pokarmowego. Regularne posiłki ułatwiają utrzymanie stabilnego poziomu cukru we krwi. Ponadto chronią przez nagłymi napadami głodu i osłabieniem.

Posiłki są zaplanowane w taki sposób, by w jak największym stopniu pobudzały metabolizm, dlatego też powinno się je spożywać w zaplanowanej kolejności. Kolacja powinina być spożyta około 3 godziny przed snem.

Odpowiednie nawodnienie

Niezbędnym elementem każdej diety jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów, ponieważ woda stanowi środowisko dla większości procesów metabolicznych w organizmie. Reguluje również temperaturę ciała (chroni organizm przed przegrzaniem poprzez usuwanie nadmiaru ciepła wraz z potem).

Zalecamy spożycie co najmniej 2 litrów płynów na dobę. Oczywiście zapotrzebowanie to może się zwiększyć w zależności od stopnia aktywności fizycznej, temperatury otoczenia, stanu zdrowia i jakości diety.

Z pewnością nie raz zastanawiałeś się czy na diecie można spożywać kawę. Oczywiście można wypić 2-3 filiżanki kawy dziennie bez cukru. Najlepiej wypić kawę do śniadania oraz drugą około godziny 13-15, gdy mamy największe spadki energii. Kawa dzięki zawartości kofeiny dodaje energii.

Z kolei, jeśli chodzi o herbatę to również zalecamy jej spożycie w ciągu dnia. Herbata czarna działa pobudzająco – wspomaga w ten sposób pracę serca oraz układu krwionośnego. Wzmaga koncentrację oraz pracę układu pokarmowego. Zielona herbata ułatwia trawienie, pracę nerek i układu moczowego, obniża stężenie cholesterolu we krwi. Wpływa także korzystnie na układ krwionośny, oddechowy i nerwowy oraz pomaga zapobiegać próchnicy zębów. Z kolei czerwona herbata poprawia pracę układu pokarmowego.

Ruch to zdrowie

Zachęcamy również do aktywności fizycznej, ponieważ pomaga ona spalić nadmiar dostarczonej energii w pożywieniu(kalorii). Ponadto, zwiększenie aktywności fizycznej poprawia skład ciała, zmniejszając ogólną ilość tłuszczu oraz chroni przed utratą beztłuszczowej masy ciała.

Ćwiczenia fizyczne podczas odchudzania powinny trwać co najmniej 30 minut przez większość dni w tygodniu.

Pamiętaj, że ruch może często zastępować lekarstwo, ale żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu!

“Motywacja jest tym, co pozwala Ci zacząć. Nawyk jest tym, co pozwala Ci wytrwać.”

Wierzymy, że nasze zestawy dietetyczną pozwolą ukształtować Ci zdrowe nawyki żywieniowe.