Dieta oczyszczająca

Dieta dostarcza organizmowi niezbędnych składników umożliwiających prawidłową regulację przemiany materii. Jadłospis opiera się głównie na produktach z dużą zawartością błonnika pokarmowego oraz warzywach i owocach. Produkty te cechują się również niskim i średnim indeksem glikemicznym, co sprawia, że organizm zaczyna zużywać tkankę tłuszczową i pozbywa się nagromadzonych w niej szkodliwych produktów. Większość menu stanowią posiłki płynne i sałatki. W ramach diety oczyszczającej dostarczamy dużą ilość żywności superfoods, m.in. nasiona chia, jagody goji, młody jęczmień. Do diety dodatkowo dołączamy różnego rodzaju herbaty.

Dieta oczyszczająca sprzyja pozbyciu się nagromadzonych toksyn i wszelkich szkodliwych substancji...

…które zatruwają nasz organizm. Najczęściej występującą przyczyną zatrucia organizmu jest zła dieta. Dieta obfitująca w tłuszcze, nadmiar cukrów, a do tego barwniki, konserwanty syntetyczne substancje zapachowe oraz smakowe sprzyjają przeciążeniu układu trawiennego i wydalniczego.

Dietę mogą stosować wyłącznie osoby zdrowe. Zalecana jest do stosowania przez 5 do 10 dni. Następnie rekomendowane jest przejście na inny rodzaj diety.

Dzienny koszt diety oczyszczającej

Kaloryczność5-29 dni30 dni60 dni90 dni
800-1000 kcal59 zł59 zł59 zł59 zł

Przykładowy jadłospis

  • Śniadanie – malinowa ryżanka na mleku roślinnym z owocami
  • II śniadanie – sałatka owocowa z orzechami nerkowca
  • Obiad – zupa krem z marchewki i pomidorów, tagiatelle warzywne
  • Podwieczorek – sałatka wielowarzywna z prażoną soją, dressing limonkowy
  • Kolacja – zapiekana papryka faszerowana warzywami po śródziemnomorsku, fasolka szparagowa

Jak wygląda nasza pudełkowa dieta oczyszczająca?

Najczęściej  dzień zaczynamy od pełnowartościowego bezglutenowego posiłku zbożowego na mleku roślinnym (np. gruszkowa jaglanka) z dodatkiem świeżych owoców. Na jedną z przekąsek pojawia się sałatka (np. z prażoną soją) i sok owocowy lub  koktajl na mleku roślinnym. Na obiad i kolację pojawiają się zupy krem, przy czym do obiadu dodatkowo dokładamy surówkę (np. z białej kapusty, z jarmużem, papryką i cukinią).

Bardzo ważną rolę w zdrowym odżywianiu odgrywa nawodnienie organizmu. Pamiętajmy o dostarczeniu odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia (30 ml/kg masy ciała, przeciętnie 1,5-2,5 l). Codziennie do zestawu dołączamy zestaw 5 herbat (czarne, zielone, ziołowe, owocowe). Kawa i herbata poza licznymi właściwościami zdrowotnymi korzystnie wpływają na poziom tkanki tłuszczowej, wspomagając odchudzanie oraz zmniejszając ryzyko rozwoju cukrzycy. Warto ją wprowadzić do codziennej diety w umiarkowanej ilości (najkorzystniej do 2 filiżanek kawy i 4 herbaty). Zachęcamy do picia zielonej herbaty, która przyśpiesza przemianę materii, wspomaga proces odchudzania oraz może wpływać pobudzająco, bądź uspokajająco, w zależności od sposobu parzenia.

W diecie pudełkowej oczyszczającej korzystamy z ogromnej różnorodności warzyw i owoców. Wykorzystujemy wszystkie 5 grup kolorystycznych: żółto-pomarańczowe, czerwone, niebiesko-purpurowe, zielone i białe:

  • Żółto pomarańczowe: m.in. dynia, marchewka, żółta papryka, pomarańcza, brzoskwinie. Zawierają one beta-karoten, który w organizmie jest przekształcany w witaminę A. Witamina A wpływa na prawidłowe funkcjonowania narządu wzroku, wzmacnia odporność, korzystnie oddziałuje na stan naszej skóry, chroni przed starzeniem.
  • Czerwone: papryka, pomidor, arbuz, truskawki, granat, żurawina. Są źródłem m.in. likopenu i antocyjanów, związków które wzmacniają układ krążenia, mają działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne, chronią przed chorobami nowotworowymi.
  • Niebiesko-purpurowe warzywa i owoce to: bakłażan, buraki, czerwona kapusta, czerwona cebula, jagody, borówki, czarne porzeczki, śliwki, ciemne winogrona. Za ich intensywną barwę odpowiadają również antocyjany, które działają ochronnie na naczynia krwionośne, pomagają w utrzymaniu prawidłowych funkcji siatkówki oka, korzystanie działają na układ nerwowy i przewód pokarmowy.
  • Zielone: ogórek, zielona papryka, szpinak, jarmuż, rukola, groszek, brokuł, kiwi, awokado, gruszki. Jako silne antyutleniacze pełnią funkcję ochronną przed wolnymi rodnikami oraz mają znaczenie w profilaktyce zwyrodnienia plamki żółtej.
  • Białe: cebula, por, czosnek, szalotka. Zawarte w nich związki siarkowe mają działania przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Wzmacniają odporność organizmu, dlatego są szczególnie zalecane w diecie w okresie jesienno-zimowym. Do tej grupy należą również ziemniaki, kalafior, biała rzepa, banany, jabłka, imbir. Część białych warzyw i owoców dostarcza korzystnych dla zdrowia flawonoidów. Flawonoidy spożywane wraz z dietą mają znaczenie profilaktyczne w schorzeniach cywilizacyjnych, np. miażdżycy, cukrzycy, nowotworach, chorobach neurodegeneracyjnych.

Naszą pudełkową dietę oczyszczającą dostarczymy do Twojego domu, mieszkania lub biura na terenie Pruszkowa, Warszawy, Piaseczna, Grodziska Mazowieckiego, Piastowa oraz pobliskich miejscowości. Sprawdź gdzie dostarczamy!