Superfoods w naszym cateringu cz. 2

Dziś przedstawimy kolejne superfoods występujące obficie w naszym cateringu. Przypomnijmy, że terminem Superfoods określamy naturalne, nieprzetworzone produkty zawierające składniki o naukowo udowodnionym działaniu prozdrowotnym. Na liście superfoods znajdują się m.in. szałwia hiszpańska, jagody goji, jagody acai, cynamon, siemię lniane, czosnek, brokuły, jarmuż, orzechy, kiszonki, ryby morskie i wiele innych.

  • Siemię lniane dobrze komponuje się z jogurtem, muesli, sałatkami i stosowane jest jako dodatek do zup, koktajli i  pieczywa. Stanowi roślinne źródło kwasów omega 3, zawiera znaczne ilości błonnika pokarmowego oraz wiele witamin, kwas foliowy i wiele mikroelementów, m.in: fosfor, magnez, żelazo, selen, cynk, miedź, mangan, czyli kompleks witaminowo-mineralny który wpływa na kondycję włosów, skóry i paznokci. Regularne spożywanie ziarenek lnu zwyczajnego usprawnia pracę jelit, chroni przed chorobami układu krążenia i może mieć znaczenie w profilaktyce niektórych nowotworów. Dodatkowo, poprawia ukrwienie mózgu i pomaga
    w przekazywaniu impulsów nerwowych, co jest istotne zarówno u dzieci jak i osób starszych.
  • Jarmuż jest rośliną niskokaloryczną, o wyjątkowej wartości odżywczej. Szczególnie cenny ze względu na obecność związków izotiocyjanianów, m.in. sulforafanu który znany jest ze swoich właściwości przeciwnowotworowych. W naszym cateringu wykorzystywany najczęściej w zupach krem, sałatkach oraz w owsiankach.

Największe korzyści zdrowotne osiągamy gdy wprowadzamy szeroko wachlarz superfoods do prawidłowo zbilansowanej diety.

Zobacz również

10 maja 2021
Zastanawiacie się jaka powinna być dieta na przyrost masy mięśniowej? Znajomi wspominają, co jeść na masę, a ty głowisz się co to dokładnie znaczy? Ten rodzaj diety przybliżymy w tym artykule. Dieta na masę mięśniową z definicji Dieta na masę jest połączeniem odpowiedniej aktywności fizycznej z odpowiednio ułożonym jadłospisem,  który ma na celu zwiększenie masy …

Jaka dieta na budowę masy mięśniowej? Więcej »

28 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak ograniczyć spożywanie słodyczy oraz na co możesz je zamienić. Sprawdź kilka naszych rad, które pomogą Ci wprowadzić zdrowe nawyki!
18 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Właściwe określenie ilu kalorii potrzebujesz pozwala odpowiednio dostosować dietę do potrzeb!