Śniadanie najważniejszym posiłkiem dnia

Szybkie tempo życia powoduje, że wielu z nas nie spożywa pełnowartościowego śniadania, które jest podstawą dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Procentowy udział energii z poszczególnych posiłków często w dietach rozkłada się następująco: śniadanie 25-30%, II śniadanie 10%, obiad 30-35%, podwieczorek 5-10%, kolacja 20%. Jednak jest to tylko pewien wzorzec, którym możemy się posiłkować. Wielkość i wartość kaloryczną poszczególnych posiłków powinniśmy dopasować do naszego stylu życia. Jeżeli wstajemy bardzo wcześnie, to może być nam trudno zjeść obfite śniadanie, natomiast już około godziny 9.-10.00 jak najbardziej zjemy coś bardziej treściwego. Wówczas 10% energii z pierwszego posiłku, a około 25% z II śniadania może być dobrym rozwiązaniem. Innym przykładem może być spożywanie obiadu w domu koło godziny 17. Raczej nie będzie dobrym pomysłem skumulowanie 3 kolejnych posiłków (obiadu, podwieczorku i kolacji) wieczorem. W takiej sytuacji także potrzebne jest indywidualne podejście i rozkład posiłków, tak aby większość energii była dostarczona w pierwszej połowie dnia, a obiad o 17. lekki, sycący  i dobrze zbilansowany.

A co z osobami które pracują w nocy? Czy to znaczy, że czeka ich całonocna głodówka? Bez obaw, w czasie nocnej pracy również należy równomiernie dostarczyć organizmowi energii, wyodrębnić posiłki główne i przekąski z zachowaniem przerw. I jeszcze jedna ważna zasada: swój dzień zaczynamy zawsze od śniadania. Nawet gdy obudzimy się o godzinie kiedy zwyczajowo jemy małą przekąskę, należy zjeść pełnowartościowy posiłek.

Opracowała: Agnieszka Kula, Dietetyk

W poniższej galerii zobaczycie nasze smaczne i pełnowartościowe śniadania. Warszawa, Pruszków, okolice – zamów dieta pudełkowa Get Fit już dzisiaj TUTAJ

Jabłkowa polenta z jogurtem truskawkowym i owocami oraz Pełnoziarniste rollsy naleśnikowe z łososiem wędzonym i fetą z mini sałatką i sosem czosnkowym

Pełnoziarnista kanapka z kurczakiem, barbecue i warzywami oraz Bułeczka drożdżowa z siemieniem lnianym i żurawiną z kakaowym twarożkiem i arbuzem

Zobacz również

10 maja 2021
Zastanawiacie się jaka powinna być dieta na przyrost masy mięśniowej? Znajomi wspominają, co jeść na masę, a ty głowisz się co to dokładnie znaczy? Ten rodzaj diety przybliżymy w tym artykule. Dieta na masę mięśniową z definicji Dieta na masę jest połączeniem odpowiedniej aktywności fizycznej z odpowiednio ułożonym jadłospisem,  który ma na celu zwiększenie masy …

Jaka dieta na budowę masy mięśniowej? Więcej »

28 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak ograniczyć spożywanie słodyczy oraz na co możesz je zamienić. Sprawdź kilka naszych rad, które pomogą Ci wprowadzić zdrowe nawyki!
18 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Właściwe określenie ilu kalorii potrzebujesz pozwala odpowiednio dostosować dietę do potrzeb!