Sezonowe warzywa i owoce – lato

Jedną z zasad zdrowej diety jest spożywanie warzyw i owoców sezonowych, czyli tych które aktualnie występują o danej porze roku. Warzywa i owoce powinny stanowić podstawę codziennych wyborów żywieniowych. Warto jeść produkty świeże, dobrej jakości i jeśli mamy możliwość najlepiej wspierać lokalnych rolników. Jest to zdrowe nie tylko dla naszego organizmy, ale również dla naszego portfela, gdyż ceny owoców i warzyw  w sezonie są kilka razy niższe niż poza sezonem.

Wybierając produkty sezonowe, dostarczamy sobie wówczas najwięcej cennych witamin, składników mineralnych oraz innych fitozwiązków. Te same produkty dostępne w sezonie jesienno-zimowym nie zachwycą nas już takim smakiem i zapachem!

Przypomnijmy: warzywa i owoce powinny stanowić aż połowę naszego talerza. W lipcu nie zapomnijmy więc o morelach, brzoskwiniach, nektarynkach, truskawkach, czereśniach, arbuzie, borówkach, jeżynach, porzeczkach, agreście.

Z warzyw do posiłków włączmy: szparagi, botwinkę, fasolkę szparagową, młode ziemniaki, kalafior, brokuła, kalarepę, bób, zielony groszek, cukinię, bakłażana, pomidory, ogórki, rzodkiewkę, młodą marchewkę, selera, pietruszkę, rabarbar, sałatę, szpinak, szczaw.

Opracowała: Agnieszka Kula, Dietetyk

Zachęcamy do zapoznania się ze zdjęciami naszych posiłków i spróbowania naszej prawidłowo zbilansowanej diety pudełkowej, którą dostarczamy w Warszawa, Pruszków, Piaseczno, Grodzisk Mazowiecki i okolicach – złóż zamówienie TUTAJ.

Chlebek bananowy z waniliowym twarożkiem i owocami oraz Bułeczka drożdżowa z suszoną śliwką i domową konfiturą z rabarbaru

Pełnoziarnisty naleśnik z makiem z twarożkiem marcepanowym i truskawkami oraz Deser waniliowy z domową konfiturą malinową i truskawkami

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *