Sezonowe warzywa i owoce – lato

Jedną z zasad zdrowej diety jest spożywanie warzyw i owoców sezonowych, czyli tych które aktualnie występują o danej porze roku. Warzywa i owoce powinny stanowić podstawę codziennych wyborów żywieniowych. Warto jeść produkty świeże, dobrej jakości i jeśli mamy możliwość najlepiej wspierać lokalnych rolników. Jest to zdrowe nie tylko dla naszego organizmy, ale również dla naszego portfela, gdyż ceny owoców i warzyw  w sezonie są kilka razy niższe niż poza sezonem.

Wybierając produkty sezonowe, dostarczamy sobie wówczas najwięcej cennych witamin, składników mineralnych oraz innych fitozwiązków. Te same produkty dostępne w sezonie jesienno-zimowym nie zachwycą nas już takim smakiem i zapachem!

Przypomnijmy: warzywa i owoce powinny stanowić aż połowę naszego talerza. W lipcu nie zapomnijmy więc o morelach, brzoskwiniach, nektarynkach, truskawkach, czereśniach, arbuzie, borówkach, jeżynach, porzeczkach, agreście.

Z warzyw do posiłków włączmy: szparagi, botwinkę, fasolkę szparagową, młode ziemniaki, kalafior, brokuła, kalarepę, bób, zielony groszek, cukinię, bakłażana, pomidory, ogórki, rzodkiewkę, młodą marchewkę, selera, pietruszkę, rabarbar, sałatę, szpinak, szczaw.

Opracowała: Agnieszka Kula, Dietetyk

Zachęcamy do zapoznania się ze zdjęciami naszych posiłków i spróbowania naszej prawidłowo zbilansowanej diety pudełkowej, którą dostarczamy w Warszawa, Pruszków, Piaseczno, Grodzisk Mazowiecki i okolicach – złóż zamówienie TUTAJ.

Chlebek bananowy z waniliowym twarożkiem i owocami oraz Bułeczka drożdżowa z suszoną śliwką i domową konfiturą z rabarbaru

Pełnoziarnisty naleśnik z makiem z twarożkiem marcepanowym i truskawkami oraz Deser waniliowy z domową konfiturą malinową i truskawkami

Zobacz również

10 maja 2021
Zastanawiacie się jaka powinna być dieta na przyrost masy mięśniowej? Znajomi wspominają, co jeść na masę, a ty głowisz się co to dokładnie znaczy? Ten rodzaj diety przybliżymy w tym artykule. Dieta na masę mięśniową z definicji Dieta na masę jest połączeniem odpowiedniej aktywności fizycznej z odpowiednio ułożonym jadłospisem,  który ma na celu zwiększenie masy …

Jaka dieta na budowę masy mięśniowej? Więcej »

28 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak ograniczyć spożywanie słodyczy oraz na co możesz je zamienić. Sprawdź kilka naszych rad, które pomogą Ci wprowadzić zdrowe nawyki!
18 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Właściwe określenie ilu kalorii potrzebujesz pozwala odpowiednio dostosować dietę do potrzeb!