Kiedy warto wykluczyć gluten z diety

Gluten to mieszanina białek roślinnych występująca w ziarnach niektórych zbóż, np. w pszenicy, życie, jęczmieniu. Dzięki glutenowi wypieki uzyskują odpowiednią konsystencję i smak.

Niestety, gluten nie jest dobrze tolerowany przez wszystkich. Wskazaniem do zastosowania diety bezglutenowej jest celiakia, alergia pokarmowa na pszenicę i nieceliakalna nadwrażliwość na gluten.

Produkty naturalnie nie zawierające glutenu to m.in.: amarantus, komosa ryżowa, gryka, proso, sorgo, ryż biały i brązowy, tapioka, kukurydza, ziemniaki, maniok, nasiona roślin strączkowych, orzechy,
a także mięso, owoce i warzywa. Owies nie jest zbożem glutenowym, jednak może być zanieczyszczony ziarnami innych zbóż glutenowych, dlatego osoby z chorobami glutenozależnymi powinny wystrzegać się owsa nieoznaczonego znakiem przekreślonego kłosa.

Źle zbilansowana dieta eliminacyjna naraża na niedobór błonnika pokarmowego, kwasu foliowego, niacyny, cynku, żelaza, szczególnie jeśli jest oparta na produktach oczyszczonych i komercyjnych.

Zachęcamy do spróbowania naszej prawidłowo zbilansowanej diety pudełkowej bezglutenowej, którą dostarczamy w Warszawa, Pruszków i okolicach – złóż zamówienie TUTAJ.