Antyoksydanty w diecie sportowej

Regularna aktywność fizyczna w połączeniu z odpowiednią dietą jest kluczem do utrzymania organizmu w zdrowiu i pełni sił witalnych.

Jednakże, intensywna aktywność fizyczna zwiększa ilość powstających w organizmie wolnych rodników. Ich nadmiar jest niekorzystny dla organizmu, ponieważ skutkuje m.in. obniżeniem odporności, powoduje szybsze zmęczenie i uszkodzenie mięśni, zaburza wytwarzanie kolagenu
i przyspiesza starzenie skóry.  

Dlatego bardzo istotne w diecie sportowej jest zapewnienie odpowiedniej podaży antyoksydantów, które powinny znaleźć się na talerzu w każdym posiłku. Ich głównym źródłem są warzywa i owoce – im bardziej różnorodne i kolorowe, tym lepiej. Różna barwa warzyw i owoców jest odzwierciedleniem innych korzyści prozdrowotnych. Szczególnie cenne są: borówki, jabłka, wiśnie, truskawki, maliny, żurawina, jeżyny, owoce dzikiej róży, winogrona. Wśród warzyw dużym potencjałem antyoksydacyjnym wyróżnia się: szpinak, jarmuż, czerwona kapusta, brukselka, brokuł, buraki, czosnek, cebula, szparagi, pomidory, a zwłaszcza jego przetwory zawierające likopen.  

Kolejną grupą produktów bogatą w antyoksydanty są naturalne przyprawy (cynamon, goździki, oregano, tymianek), kakao, zielona herbata, orzechy, w szczególności włoskie, laskowe, pistacje i migdały.

W naszej diecie sportowej znajdziesz urozmaiconą gamę warzyw, owoców i bakalii. Klikając pod Więcej zobaczysz przykładowe posiłki w diecie sportowej.

Warszawa, Pruszków, okolice – zamów dieta pudełkowa Get Fit już dzisiaj TUTAJ

Kalmary w panierce panko z makaronem sojowym i warzywami
Zapiekanka z kaszy manny z serkiem homogenizowanym i owocami

Zobacz również

14 kwietnia 2022
Dieta wykluczająca produkty o wysokim indeksie glikemicznym powinna być odpowiednio skomponowana. Dowiedz się zatem, jakie posiłki mają niski IG!
29 marca 2022
Błonnik pokarmowy jest chemicznie niejednorodną grupą związków pochodzenia roślinnego, nie ulega trawieniu oraz wchłanianiu w przewodzie pokarmowym człowieka. Mimo to jest ogromnie ważny dla zdrowia i może ograniczyć ryzyko zachorowania na choroby cywilizacyjne. Błonnik pokarmowy dzielimy na frakcję rozpuszczalną (gumy, śluzy roślinne, pektyny) i nierozpuszczalną (celuloza, hemiceluloza, ligniny). Nie jest to podział dokładny, ponieważ błonnik …

Wpływ błonnika pokarmowego na zdrowie i odchudzanie Więcej »

28 stycznia 2022
Obecnie ponad 25% dzieci w wieku 3 lat ma nieprawidłową masę ciała, natomiast około 30% 8 latków ma otyłość lub nadwagę. Podpowiadamy jak zapobiegać otyłości u dzieci.
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial