Antyoksydanty w diecie sportowej

Regularna aktywność fizyczna w połączeniu z odpowiednią dietą jest kluczem do utrzymania organizmu w zdrowiu i pełni sił witalnych.

Jednakże, intensywna aktywność fizyczna zwiększa ilość powstających w organizmie wolnych rodników. Ich nadmiar jest niekorzystny dla organizmu, ponieważ skutkuje m.in. obniżeniem odporności, powoduje szybsze zmęczenie i uszkodzenie mięśni, zaburza wytwarzanie kolagenu
i przyspiesza starzenie skóry.  

Dlatego bardzo istotne w diecie sportowej jest zapewnienie odpowiedniej podaży antyoksydantów, które powinny znaleźć się na talerzu w każdym posiłku. Ich głównym źródłem są warzywa i owoce – im bardziej różnorodne i kolorowe, tym lepiej. Różna barwa warzyw i owoców jest odzwierciedleniem innych korzyści prozdrowotnych. Szczególnie cenne są: borówki, jabłka, wiśnie, truskawki, maliny, żurawina, jeżyny, owoce dzikiej róży, winogrona. Wśród warzyw dużym potencjałem antyoksydacyjnym wyróżnia się: szpinak, jarmuż, czerwona kapusta, brukselka, brokuł, buraki, czosnek, cebula, szparagi, pomidory, a zwłaszcza jego przetwory zawierające likopen.  

Kolejną grupą produktów bogatą w antyoksydanty są naturalne przyprawy (cynamon, goździki, oregano, tymianek), kakao, zielona herbata, orzechy, w szczególności włoskie, laskowe, pistacje i migdały.

W naszej diecie sportowej znajdziesz urozmaiconą gamę warzyw, owoców i bakalii. Klikając pod Więcej zobaczysz przykładowe posiłki w diecie sportowej.

Warszawa, Pruszków, okolice – zamów dieta pudełkowa Get Fit już dzisiaj TUTAJ

Kalmary w panierce panko z makaronem sojowym i warzywami
Zapiekanka z kaszy manny z serkiem homogenizowanym i owocami