Antyoksydanty w diecie sportowej

Regularna aktywność fizyczna w połączeniu z odpowiednią dietą jest kluczem do utrzymania organizmu w zdrowiu i pełni sił witalnych.

Jednakże, intensywna aktywność fizyczna zwiększa ilość powstających w organizmie wolnych rodników. Ich nadmiar jest niekorzystny dla organizmu, ponieważ skutkuje m.in. obniżeniem odporności, powoduje szybsze zmęczenie i uszkodzenie mięśni, zaburza wytwarzanie kolagenu
i przyspiesza starzenie skóry.  

Dlatego bardzo istotne w diecie sportowej jest zapewnienie odpowiedniej podaży antyoksydantów, które powinny znaleźć się na talerzu w każdym posiłku. Ich głównym źródłem są warzywa i owoce – im bardziej różnorodne i kolorowe, tym lepiej. Różna barwa warzyw i owoców jest odzwierciedleniem innych korzyści prozdrowotnych. Szczególnie cenne są: borówki, jabłka, wiśnie, truskawki, maliny, żurawina, jeżyny, owoce dzikiej róży, winogrona. Wśród warzyw dużym potencjałem antyoksydacyjnym wyróżnia się: szpinak, jarmuż, czerwona kapusta, brukselka, brokuł, buraki, czosnek, cebula, szparagi, pomidory, a zwłaszcza jego przetwory zawierające likopen.  

Kolejną grupą produktów bogatą w antyoksydanty są naturalne przyprawy (cynamon, goździki, oregano, tymianek), kakao, zielona herbata, orzechy, w szczególności włoskie, laskowe, pistacje i migdały.

W naszej diecie sportowej znajdziesz urozmaiconą gamę warzyw, owoców i bakalii. Klikając pod Więcej zobaczysz przykładowe posiłki w diecie sportowej.

Warszawa, Pruszków, okolice – zamów dieta pudełkowa Get Fit już dzisiaj TUTAJ

Kalmary w panierce panko z makaronem sojowym i warzywami
Zapiekanka z kaszy manny z serkiem homogenizowanym i owocami

Zobacz również

21 września 2021
W obecnych czasach wzdęcia są popularnym problemem dotykającym zarówno osoby starsze, jak i młodsze, zdrowe oraz chore. Ma na nie wpływ szereg czynników, nie tylko to, co spożywamy, ale też jak! W tym artykule dowiemy się skąd właściwie wzdęcia się biorą i jak im przeciwdziałać. Czym są wzdęcia? Aby wiedzieć, jak zapobiegać tym dolegliwościom i …

Co jeść, żeby nie mieć wzdęć? Więcej »

13 września 2021
Zaczynając naszą przygodę z odchudzaniem stajemy przed ważnym wyborem – jaką dietę wybrać? Obecnie dużą popularnością cieszy się dieta ketogeniczna, więc duża część osób decyduje się właśnie na nią. Dlaczego? Dieta ketogeniczna – na czym polega? Nazywamy tak dietę niskowęglowodanową, z którą dostarczamy ok. 5-10% energii z węglowodanów, ok. 10% z białka, a ok. 80-90% …

Czy dieta ketogeniczna ma sens? Więcej »

3 września 2021
Zastanawiasz się, co można jeść na diecie niskowęglowodanowej? Odpowiadamy i przedstawiamy przykładowy jadłospis na jeden pełny dzień!