Kalendarz sezonowości warzyw i owoców

Dzięki kierowaniu się sezonowością warzyw i owoców, możemy delektować się najbardziej soczystymi, najpyszniejszymi, pełnymi wartości odżywczych oraz najtańszymi warzywami i owocami na rynku.

Aby polepszyć swoje samopoczucie, warto odżywiać się zgodnie z tym jakie produkty oferuje nam dany miesiąc czy pora roku. Produkty takie mają najwięcej wartości odżywczych, czyli makroskładników, witamin, składników mineralnych czy innych substancji aktywnych, które bardzo wspomagają pracę ludzkiego organizmu. Sezonowe warzywa i owoce zostały zebrane podczas ich naturalnego cyklu wzrostu i dojrzewania. Zatem potrzebują one dużo mniej nawozów i innych chemicznych substancji wspomagających wzrost lub kompletnie ich nie potrzebują! A na tym nam najbardziej zależy – by spożywać produkty naturalne.

Dzięki sezonowemu kupowaniu owoców i warzyw, możemy dużo zaoszczędzić. Przede wszystkim dlatego, że określonego produktu jest dużo na rynku, zatem ceny są bardziej konkurencyjne. Kolejnym powodem jest to, że produkty pochodzą od lokalnych dostawców i nie muszą wędrować pół świata, by trafić na nasz talerz.

Zatem np. zimą najlepszy jest sezon na: jabłka, gruszki, buraka ćwikłowego, brukselkę, kapustę czy warzywa korzeniowe. Wiosną (oprócz wyżej wymienionych) pojawiają się nowalijki takie jak: sałata, rzodkiewka, pomidory, ogórek, szczypiorek, cebula dymka. Już w maju zaczynają się pojawiać truskawki, agrest, szparagi. Lato to prawdziwe bogactwo owoców – wiśnie, czereśnie, maliny, borówki, porzeczki, brzoskwinie, jagody, jeżyny, morele, śliwki. Natomiast jesienią sięgajmy po gruszki, jabłka, pigwę, śliwki, winogrona, bakłażany, brokuły, buraki, cukinię, cykorię czy dynię.

Opracowała: Hanna Antosiewicz, Stażystka Get Fit Catering

W cateringu dietetycznym Get Fit korzystamy z sezonowości warzyw i owoców. Poniżej przedstawiamy smakołyki, które serwujemy w cateringu dietetycznym Get Fit w Warszawa, Pruszków, Piaseczno i okolice. Zamów naszą zbilansowaną dietę pudełkową już teraz!

Pełnoziarnista quesadilla z camembertem, szpinakiem i warzywami z salsą pomidorową oraz Malinowa ryżanka na mleku roślinnym z owocami

Fit sałatka z pieczoną cieciorką, granatem, pieczonym jabłkiem i dressingiem oraz Tacos z indykiem i guacamole

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *