Dlaczego warto jeść arbuzy?

Arbuz to jeden z tych owoców, który Polakom zdecydowanie kojarzy się z latem. Nic w tym dziwnego, sezon na arbuzy przypada właśnie w wakacyjne miesiące. Owoc ten jest idealną przekąską na gorące dni. Co kryje w sobie i czemu warto go jeść?

Lato to ta pora roku, w której powinniśmy bardzo dbać o nawodnienie naszego organizmu. Wiele osób ma z tym problem, zapomina pić wodę lub pije jej za mało. Tu z pomocą przychodzi arbuz. Składa się aż w ok. 90% z wody, dzięki czemu jest dobrze nawadniającą przekąską. Z wodą wiąże się jeszcze jeden ważny aspekt – arbuzy wykazują działanie moczopędne oraz przeciwbakteryjne, co sprzyja usuwaniu toksyn z organizmu.

Arbuz jest znakomitym źródłem likopenu. To pomarańczowo-czerwony barwnik o działaniu prozdrowotnym – hamuje ryzyko rozwoju m.in. raka prostaty, trzustki czy żołądka. Co więcej, związek ten wspomaga pracę serca i chroni je przed chorobami. Obniża ciśnienie tętnicze oraz poziom cholesterolu we krwi.

Co więcej arbuz kryje w sobie? To naturalne źródło ważnych witamin A i C. Działają one wzmacniająco na nasz organizm, pomagają w walce z drobnymi przeziębieniami i infekcjami. Zapobiegają również procesom starzenia się skóry i wspomagają pracę układu krążenia. Słodki, czerwony miąższ kryje w sobie bogactwo składników mineralnych, najwięcej potasu i magnezu. Potas odgrywa istotną rolę w regulowaniu pracy serca i gospodarki wodnej oraz prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Natomiast magnez bierze udział w przemianach tłuszczów, białek i węglowodanów, również dobrze działa na serce i układ nerwowy.

Arbuzy dają wiele dobrego i wspomagają pracę naszego organizmu. Dlatego znalazły swoje miejsce w naszych dietach, zapraszamy do wypróbowania!

Opracowała: Hanna Antosiewicz, Stażystka Get Fit Catering

W poniższej galerii zobaczycie nasze smaczne i pełnowartościowe posiłki z arbuzem i nie tylko. Warszawa, Pruszków, okolice – zamów dieta pudełkowa Get Fit już dzisiaj TUTAJ

Jabłkowa polenta z jogurtem truskawkowym i owocami oraz Pieczona owsianka tropikalna z jogurtem z tapioką i owcami

Placuszki serowe z nutką rumu z owocami i jogurtem owocowym oraz Fit serniczki z brzoskwiniami

Zobacz również

28 lipca 2022
W dobie wszechobecnego dostępu do internetu nietrudno jest natknąć się na szkodliwe diety niemające żadnego poparcia w nauce lub wręcz takie, przed którymi nauka przestrzega. Niestety dezinformacja jest czymś powszechnym i dużo łatwiej jest nam zdecydować się na dietę poleconą np. przez koleżankę niż zaufać naukowym źródłom. Poza tym większość z nas uważa, że to nie dzięki zmniejszeniu podaży kalorii i większej ilości ruchu chudniemy, a dzięki eliminacji jednego z elementarnych składników odżywczych np. węglowodanów lub tłuszczy.
21 lipca 2022
W dzisiejszym wpisie przedstawimy prozdrowotne korzyści spożywania skrobi opornej, na które szczególną uwagę powinny zwrócić osoby odchudzające się oraz zmagające z insulinoopornością czy cukrzycą. Jak powstaje skrobia oporna Skrobia oporna jest jedną z frakcji błonnika pokarmowego, tzw. frakcja nierozpuszczalna. Pod wpływem ochładzania produktów skrobiowych, część zawartej w nich skrobi zmienia swoją strukturę na nieprzyswajalną (tzw. …

Skrobia oporna w diecie Więcej »

14 kwietnia 2022
Dieta wykluczająca produkty o wysokim indeksie glikemicznym powinna być odpowiednio skomponowana. Dowiedz się zatem, jakie posiłki mają niski IG!
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial