Jak nie przytyć na kwarantannie?

Kwarantanna zaskoczyła nas wszystkich. Nikt się nie spodziewał, że przyjdzie taki czas, kiedy nie będziemy mogli swobodnie wychodzić z domu. Przez to, że spędzamy czas głównie w domu, jest nam znacznie łatwiej przytyć. Nie ruszamy się tyle co zwykle, podjadamy. Aby w przyszłości taka sytuacja nas ponownie nie zaskoczyła, oto kilka rad, jak wykorzystywać czas w domu, aby nadal racjonalnie się odżywiać i nie przybrać na wadze.

Zadbajmy o regularność spożywania posiłków. Dzięki systematyczności uratujemy się przed głodem i podjadaniem między posiłkami. Wyznacz ile posiłków dziennie zamierzasz skonsumować, mniej więcej określ ich kaloryczność. Jeśli nie lubisz lub nie masz czasu stać cały dzień “przy garach” dobrym pomysłem będzie robienie obiadów na kilka dni. Możesz również postawić na zupy/kremy, które na pewno starczą ci na zaspokojenie pierwszego “obiadowego głodu” na cały tydzień. To bardzo zaoszczędzi twój czas i nerwy. Jeśli nachodzi cię ochota na słodkie, to miej zawsze pod ręką owoce, orzechy, suszone owoce czy nawet kostkę czy dwie gorzkiej czekolady. Są one znacznie zdrowsze, mniej kaloryczne, a przy okazji dostarczą organizmowi witamin i minerałów w przeciwieństwie do batonika czy ciastka. Jeśli to nie wystarcza, możesz np. w weekend, kiedy jest więcej czasu, upiec coś samodzielnie! Ciasteczka owsiane, brownie z cukinii czy buraka będzie idealnym zamiennikiem sklepowych słodyczy. Część możesz zamrozić, by pod koniec tygodnia by twój wypiek nadal był świeży.

Podczas kwarantanny nie możemy zapomnieć o wysiłku fizycznym. Zwykle w trakcie dnia wykonujemy tak zwykłe czynności: jak spacer do sklepu, podróż do pracy czy chociażby sama praca. To wszystko spala kalorie. Podczas home office jest to bardzo utrudnione. Musimy jakoś zadziałać. Możemy wybrać się na spacer lub pobiegać. Jeśli jednak preferujemy pozostanie w domu to jest YouTube – kopalnia różnego typu domowych treningów! Bardzo popularne stały się “wyzwania” treningowe – doskonały sposób aktywnego wykorzystania czasu podczas kwarantanny. Pamiętajmy jednak, by wybierać takie kanały, gdzie mamy pewność, że trenerka poprawnie wykonuje ćwiczenia i tłumaczy wykonanie każdego z nich.

Jeśli jednak nadal mamy problem z utrzymaniem prawidłowej wagi podczas pandemii, najlepszym wyjściem będzie zamówienie cateringu dietetycznego. Nie będziemy musieli martwić się o kalorie ani o przygotowywanie posiłków. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Opracowała: Hanna Antosiewicz, Stażystka Get Fit Catering

Zamów naszą zbilansowaną dietę pudełkową już teraz!

Marokańskie burgery z ciecierzycy i pieczonej marchewki z dipem i surówką oraz Caprese z mozzarellą i pesto bazyliowym

Brzoskwiniowa polenta z płatkami róży i sosem kakaowym oraz Pomarańczowy pełnoziarnisty keks z bakaliami

2 thoughts on “Jak nie przytyć na kwarantannie?”

    1. Takie przekąski znajdzie Pani w diecie standardowej i wegetariańskiej. Więcej na informacji na ich temat znajdzie Pani w zakładce diety Tutaj

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *