Dieta śródziemnomorska – Catering dietetyczny Warszawa

Poprawna dieta śródziemnomorska od kilku tysięcy lat bazuje na świetnych produktach z rejonu Basenu Morza Śródziemnego, m.in. pomidory, oliwki, kapary, winogrona, sery. Tradycyjną dietę śródziemnomorską charakteryzuje wysokie spożycie owoców, warzyw, ryb, produktów pełnoziarnistych. Niewielkie spożycie dotyczy czerwonego mięsa, wędlin i słodyczy.

Zalety diety pudełkowej śródziemnomorskiej

Dieta śródziemnomorska jest bogatym źródłem produktów pochodzenia roślinnego, dostarcza organizmowi wielu składników bioaktywnych o działaniu przeciwnowotworowym mi.in. witamin antyoksydacyjnych, błonnika pokarmowego oraz licznych związków polifenolowych. Stosowanie diety śródziemnomorskiej może zmniejszyć częstość występowania raka (jest ona niższa w krajach śródziemnomorskich, niż w krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych).

Dietę śródziemnomorską cechuje korzystny stosunek wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Głównym tłuszczem obecnym w diecie jest oliwa z oliwek, która dostarcza jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz antyoksydantów.

Dieta śródziemnomorska catering Warszawa

Z uwagi na niezwykłe walory smakowe oraz zdrowotne, dieta śródziemnomorska bardzo często pojawia się w naszej diecie standardowej.

Poniżej prezentujemy dania kuchni śródziemnomorskiej w Catering Dietetyczny Warszawa Get Fit.

Pełnoziarniste tagliatelle z łososiem Sałatka z serem capri

Pełnoziarnista kanapka z łososiem i fetą Tiramisu

Zobacz również

5 grudnia 2021
Kasza jaglana jest znana ze swoich właściwości rozgrzewających i przeciwwirusowych. Lista jej zalet jest jednak znacznie dłuższa. Dowiedz się więcej!
25 listopada 2021
Kiszonki są źródłem witamin i minerałów. Czy jednak każdy może po nie sięgać? Odpowiadamy, czy są one zdrowe i czy można je często spożywać.
28 października 2021
Sprawdzenie etykiety produktu i jego składu nie gwarantuje, że wybierzemy zdrową żywność. Obalamy tezę, że wszystko co naturalne jest zawsze zdrowe.