Dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska od kilku tysięcy lat bazuje na świetnych produktach z rejonu Basenu Morza Śródziemnego, m.in. pomidory, oliwki, kapary, winogrona, sery. Tradycyjną dietę śródziemnomorską charakteryzuje wysokie spożycie owoców, warzyw, ryb, produktów pełnoziarnistych. Niewielkie spożycie dotyczy czerwonego mięsa, wędlin i słodyczy.

Dieta śródziemnomorska jest bogatym źródłem produktów pochodzenia roślinnego, dostarcza organizmowi wielu składników bioaktywnych o działaniu przeciwnowotworowym mi.in. witamin antyoksydacyjnych, błonnika pokarmowego oraz licznych związków polifenolowych. Stosowanie diety śródziemnomorskiej może zmniejszyć częstość występowania raka (jest ona niższa w krajach śródziemnomorskich, niż w krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych).

Dietę śródziemnomorską cechuje korzystny stosunek wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Głównym tłuszczem obecnym w diecie jest oliwa z oliwek, która dostarcza jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz antyoksydantów.

Z uwagi na niezwykłe walory smakowe oraz zdrowotne, dieta śródziemnomorska bardzo często pojawia się w diecie pudełkowej Get Fit.

Warszawa, Pruszków, okolice – zamów dieta pudełkowa Get Fit już dzisiaj TUTAJ

Poniżej prezentujemy dania kuchni śródziemnomorskiej w Catering Dietetyczny Warszawa Get Fit.

Pełnoziarniste tagliatelle z łososiem Sałatka z serem capri

Pełnoziarnista kanapka z łososiem i fetą Tiramisu

Zobacz również

25 lipca 2021
Utrzymanie zrównoważonego poziomu wody jest niezbędne. Odwodnienie, ale też nadmierne nawodnienie mogą mieć niszczący wpływ na ogólny stan zdrowia. Dowiedz się ile wody należy spożywać.
8 lipca 2021
Kofeina znajduje się w wielu produktach spożywczych, w szczególności w różnych napojach. Poznaj jej sposób działania i wpływ na Twój organizm!
22 czerwca 2021
Jak przygotować niebieskie jedzenie oraz czemu zawdzięcza wyjątkowy kolor? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule!