Dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska od kilku tysięcy lat bazuje na świetnych produktach z rejonu Basenu Morza Śródziemnego, m.in. pomidory, oliwki, kapary, winogrona, sery. Tradycyjną dietę śródziemnomorską charakteryzuje wysokie spożycie owoców, warzyw, ryb, produktów pełnoziarnistych. Niewielkie spożycie dotyczy czerwonego mięsa, wędlin i słodyczy.

Dieta śródziemnomorska jest bogatym źródłem produktów pochodzenia roślinnego, dostarcza organizmowi wielu składników bioaktywnych o działaniu przeciwnowotworowym mi.in. witamin antyoksydacyjnych, błonnika pokarmowego oraz licznych związków polifenolowych. Stosowanie diety śródziemnomorskiej może zmniejszyć częstość występowania raka (jest ona niższa w krajach śródziemnomorskich, niż w krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych).

Dietę śródziemnomorską cechuje korzystny stosunek wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Głównym tłuszczem obecnym w diecie jest oliwa z oliwek, która dostarcza jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz antyoksydantów.

Z uwagi na niezwykłe walory smakowe oraz zdrowotne, dieta śródziemnomorska bardzo często pojawia się w diecie pudełkowej Get Fit.

Warszawa, Pruszków, okolice – zamów dieta pudełkowa Get Fit już dzisiaj TUTAJ

Poniżej prezentujemy dania kuchni śródziemnomorskiej w Catering Dietetyczny Warszawa Get Fit.

Pełnoziarniste tagliatelle z łososiem Sałatka z serem capri

Pełnoziarnista kanapka z łososiem i fetą Tiramisu

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *