Superfoods w naszym cateringu

Terminem Superfoods określamy naturalne, nieprzetworzone produkty zawierające składniki o naukowo udowodnionym działaniu prozdrowotnym. Na liście superfoods znajdują się m.in. szałwia hiszpańska, jagody goji, jagody acai, cynamon, siemię lniane, czosnek, brokuły, jarmuż, orzechy, kiszonki, ryby morskie i wiele innych. Wiele z nich pojawia się również w naszym cateringu, w tym:

  • nasiona chia (wspomniana już szałwia hiszpańska). Są one bogatym źródłem kwasu alfa-linolenowego i błonnika pokarmowego. Uznawane za ważny składnik diety stosowanej w profilaktyce chorób układu krążenia. Zauważono, że u osób z hiperlipidemią przyczyniają się do obniżenia stężenia cholesterolu całkowitego,  oraz zwiększenia „dobrej” frakcji cholesterolu HDL. U osób z nadciśnieniem tętniczym obniżają ciśnienie skurczowe, poza tym zmniejszają glikemię poposiłkową, warto więc rozważyć wprowadzenie nasion chia do diety osób z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej.
  • Jagody goji to małe podłużne pomarańczowe i czerwone owoce kolcowoju pospolitego
    i chińskiego. Są znane ze względu na obecność kilku biologicznie aktywnych związków, m.in. kompleksu polisacharydowego, karotenoidów i polifenoli. Powyższe składniki mogą odgrywać rolę w dietoprofilaktyce cukrzycy, miażdżycy i nowotworów.

Korzyści zdrowotne związane z superfoods osiągamy, gdy wprowadzamy ich szeroki wachlarz do prawidłowo zbilansowanej diety. W naszych dietach znajdziecie ogromne bogactwo superfoods. Dieta Pudełkowa Pruszków, Warszawa, okolice – zamów już dziś pyszną i zdrową dietę tutaj.

Zobacz również

10 maja 2021
Zastanawiacie się jaka powinna być dieta na przyrost masy mięśniowej? Znajomi wspominają, co jeść na masę, a ty głowisz się co to dokładnie znaczy? Ten rodzaj diety przybliżymy w tym artykule. Dieta na masę mięśniową z definicji Dieta na masę jest połączeniem odpowiedniej aktywności fizycznej z odpowiednio ułożonym jadłospisem,  który ma na celu zwiększenie masy …

Jaka dieta na budowę masy mięśniowej? Więcej »

28 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak ograniczyć spożywanie słodyczy oraz na co możesz je zamienić. Sprawdź kilka naszych rad, które pomogą Ci wprowadzić zdrowe nawyki!
18 kwietnia 2021
Podpowiadamy jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Właściwe określenie ilu kalorii potrzebujesz pozwala odpowiednio dostosować dietę do potrzeb!