Dieta pudełkowa dla kobiet w ciąży

Odpowiednia dieta w trakcie ciąży ma bardzo duże znaczenie w rozwoju płodu, wpływa na zdrowie dziecka w przyszłości i jego późniejsze nawyki żywieniowe.

Ważne jest, żeby przyszła mama utrzymywała prawidłową masę ciała. Zbyt wysoki lub niska masy ciała (BMI poniżej 18 lub powyżej 25) wiążą się z komplikacjami w czasie porodu i większą predyspozycją zaburzeń metabolicznych u dziecka w wieku dorosłym.

Dieta w okresie ciąży powinna być przede wszystkim urozmaicona. Posiłki należy spożywać regularnie, dzięki temu nie dochodzi do gwałtownych skoków glukozy we krwi. Regularność posiłku chroni przed nagłymi atakami głodu, a także zapewnia matce i dziecku odpowiednie zaopatrzenie w składniki odżywcze.

Produkty bogate w węglowodany złożone powinny stanowić ponad połowę zapotrzebowania energetycznego. Warto wybierać pełnoziarniste pieczywo, grube kasze, ciemne makarony, ryż brązowy, dziki, otręby, płatki zbożowe. Cukry proste, które występują m.in. w słodyczach, dżemach, słodkich jogurtach, napojach najlepiej ograniczyć do minimum. Warto unikać produktów przetworzonych takich jak chipsy, paluszki, krakersy, żywność typu fast food, ciasteczka, produkty typu instant (zupy i sosy w proszku). Zawierają one w składzie kwasy tłuszczowe trans. Poza szkodliwym wpływem tych kwasów na profil lipidowy matki, działają również niekorzystnie na rozwój płodu.

Z racji tego, że zakażenia pokarmowe są w okresie ciąży szczególnie niebezpieczne dla dziecka, zaleca się wyeliminować surowe i niedogotowane mięso, ryby i jajka, niepasteryzowane mleko i jego przetwory, sery pleśniowe. Warzywa i owoce muszą być dokładnie umyte przed spożyciem.

Catering dietetyczny Get Fit dostarcza pyszne i zdrowe posiłki dla kobiet w ciąży na terenie Warszawa, Pruszków i okolic. Więcej o tej diecie przeczytacie TUTAJ.

Zapiekanka owsiana z owocami i sosem waniliowym
Polędwiczka wieprzowa w sosie koperkowym z puree z topinamburem
Gryczane placuszki z sosem pistacjowym i owocami

Zobacz również

25 lipca 2021
Utrzymanie zrównoważonego poziomu wody jest niezbędne. Odwodnienie, ale też nadmierne nawodnienie mogą mieć niszczący wpływ na ogólny stan zdrowia. Dowiedz się ile wody należy spożywać.
8 lipca 2021
Kofeina znajduje się w wielu produktach spożywczych, w szczególności w różnych napojach. Poznaj jej sposób działania i wpływ na Twój organizm!
22 czerwca 2021
Jak przygotować niebieskie jedzenie oraz czemu zawdzięcza wyjątkowy kolor? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule!